Δημιουργία ταυτότητας μέσω του σώματος και του “εαυτού”

Δημιουργία ταυτότητας μέσω του σώματος και του “εαυτού”

Ο Frédérique de Vignemont εγείρει το ερώτημα “Τι είναι το σώμα για τον εαυτό μου;” . Ένας άλλος τρόπος να φανεί η ερώτησή του θα είναι: Ποια είναι η σχέση του σώματος με τον «εαυτό» ή την ταυτότητα ενός ατόμου. Ο De Vignemont διερευνά αυτή την έννοια της σχέσης μεταξύ του φυσικού σώματος και του εσωτερικού εαυτού μέσω μιας ανάλυσης εξωτερικών και εσωτερικών εμπειριών του σώματος. Οι εξωτερικές εμπειρίες εξαρτώνται από τις πέντε αισθήσεις, αλλά οι εσωτερικές εμπειρίες βασίζονται σε αυτό που ονομάζει «αισθήσεις του σώματος», που αισθάνονται συμβατά με τις «σωματικές αισθήσεις» που είναι ειδικές για κάθε άτομο . Μέσα από τις αλληλεπιδράσεις των εσωτερικών και εξωτερικών αισθήσεων που ο ντε Βινιόντον προτείνει ο ίδιος ότι η ταυτότητα δημιουργείται. Μέσα από τις αισθητήριες εμπειρίες του, το «σώμα βασίζει τον εαυτό του μέσα στο χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι την προσωπική του ταυτότητα». Το σώμα ενεργεί για να αγκυροβολήσει τον εαυτό του εν όψει του χρόνου και, μπορεί να υποτεθεί, και άλλες περιφερειακές επιρροές επίσης. Έτσι, ποιο είναι το σώμα στον εαυτό; Σύμφωνα με τον de Vignemont, αυτός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο οικοδομείται η προσωπική ταυτότητα. Αλλά επειδή το σώμα είναι έμπειρο με δύο τρόπους, εσωτερικά και εξωτερικά, η ταυτότητα υπόκειται και σε αυτές τις διπλές εμπειρίες.

Το σώμα λειτουργεί ως καθοριστικός παράγοντας του εαυτού με δύο τρόπους: κυρίως ως προκαθορισμένο πλαίσιο κοινωνικής οικοδόμησης, αλλά και ως χώρος αυτο-δημιουργίας. Χαρακτηριστικά εκτός του ελέγχου ενός ατόμου, εκείνα που κατασκευάζονται από την κοινωνία, περιλαμβάνουν τη φυλή, το φύλο, τους δείκτες ηλικίας, την εθνικότητα και τους δείκτες κοινωνικής κατάστασης .Αλλά το σώμα δεν είναι μια παθητική οντότητα στην κοινωνία και ο εαυτός μπορεί να δράσει στο σώμα για να αλλάξει τη φυσική εμφάνισή του. Για να διευκολυνθεί αυτή η αυτο-δημιουργία μέσω του σώματος, πρέπει να υπάρχουν μέσα μέσω των οποίων μπορεί να συμβεί συνειδητή μεταμόρφωση. Η τροποποίηση του σώματος είναι μια προσέγγιση που βοηθά στη διευκόλυνση της δημιουργίας συνειδητής ταυτότητας.

Η ταυτότητα είναι η αφήγηση του εαυτού που λέει για την ιστορία του: ποιοι είναι, από πού προέρχονται και τι τους κάνει ξεχωριστούς . Το παρελθόν, οι τοποθεσίες και τα γενικά χαρακτηριστικά είναι εγγεγραμμένα στην κοινωνική δομή του σώματος ως προκαθορισμένοι δείκτες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει προσωρινές τροποποιήσεις όπως ρούχα, μακιγιάζ, χτενίσματα ή βαφές, και ζωγραφική σώματος, ή μόνιμες τροποποιήσεις όπως τρυπήματα, τατουάζ, ουλές, μάρκες ή τέντωμα. Και στις δύο περιπτώσεις, το άτομο ασκεί συνειδητή επιλογή στη διάκριση, εκτός από τις περιπτώσεις όπου στις τροποποιήσεις δεν μπορεί να ασκηθεί συνειδητή επιλογή. Η ταυτότητα συνδέεται με τη σωματική εμφάνιση ενός ατόμου με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζει τον αυτοπροσδιορισμό και τις αλληλεπιδράσεις του με άλλους . Τα διακοσμητικά στοιχεία του σώματος χρησιμοποιούνται ως πρότυπο στο οποίο αρθρώνονται τόσο οι αισθητικές προτιμήσεις όσο και η ταυτότητα . Οι φυσικές αλλοιώσεις του σώματος το καθιστούν ξεχωριστό και δημιουργούν μια προσωπική ταυτότητα μέσω της ξεχωριστής εμφάνισης.

Τα τατουάζ μπορούν να θεωρηθούν ότι εκπληρώνουν έναν ρόλο τριών μερών στη δημιουργία ταυτότητας ως «τρόπους αυτοεκφράσεως ή / και αυτο-μετασχηματισμού». Γίνεται δύσκολο να διαχωρίσουμε σταθερά τις τρεις καταστάσεις ως μία προσπάθεια να αναλύσουμε τις διακρίσεις. Η αυτο-έκφραση, η οποία μπορεί εύκολα να επιτευχθεί σε οποιαδήποτε διακόσμηση του σώματος, συχνά αντλείται από την αισθητική ή τις κουλτούρες τις οποίες ένα άτομο αναγνωρίζει. Ο αυτο-σχηματισμός μπορεί να εξαρτάται από την αυτο-έκφραση, καθόσον γίνεται το μέσο για την προώθηση της ταυτότητας. Ο αυτο-μετασχηματισμός είναι η αλλαγή του εαυτού μέσω της συνειδητής επιλογής στον αυτο-σχηματισμό. Αν και οι τρόποι είναι δύσκολο να διαφοροποιηθούν, το κοινό θέμα της δημιουργίας ταυτότητας μέσω αισθητικής αναπαράστασης και απεικόνισης είναι προφανές. Το σώμα λειτουργεί ως καμβάς, πάνω στον οποίο μπορούν να επιγραφούν και να επιδειχθούν μόνιμες υπενθυμίσεις της «πραγματικής ταυτότητας κάποιου σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο» . Αυτή η μόνιμη οθόνη επιστρέφει την ανάλυση στο σώμα που ενεργεί ως άγκυρα για την αυτο-ταυτότητα, καθώς η μονιμότητα των τατουάζ είναι σταθερό χαρακτηριστικό ταυτότητας . Το τατουάζ λειτουργεί ως έξοδος για συμβολική δημιουργικότητα στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας .

Κοινωνική επικοινωνία

Ο ρόλος και η σημασία των τατουάζ στη σύγχρονη κοινωνία δεν περιορίζεται στην υποβοήθηση της διαμόρφωσης της ταυτότητας, αλλά χρησιμεύει και ως μέσο επικοινωνίας αυτής της ταυτότητας. Τατουάζ “επικοινωνεί αποτελεσματικά έναν πλούτο πληροφοριών που διαμορφώνει την κοινωνική κατάσταση στην οποία λαμβάνει χώρα η αλληλεπίδραση” . Αυτός ο πλούτος πληροφοριών προσθέτει στους προκαθορισμένους δείκτες από την κοινωνική κατασκευή για να δημιουργήσει μια «διαφήμιση» για το παρελθόν, τα σημερινά ιδανικά, τα χαρακτηριστικά και την ταυτότητα ενός ατόμου.

Το δέρμα είναι η πιο προσπελάσιμη κειμενική επιφάνεια της επικοινωνίας . Η άμεση φύση του δέρματος καθιστά τα μηνύματα που είναι εγγεγραμμένα στη σάρκα του σώματος άμεσα εμφανή σε έναν παρατηρητή. Μέσα από το δέρμα, η κοινωνική κατασκευή και η συνειδητή επιλογή της ταυτότητας επικοινωνούν με δύο τρόπους. Πρώτον, το σώμα διαβάζεται ως “σημασία”, τι σημαίνει κάθε στοιχείο του δέρματος. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα προκαθορισμένα κοινωνικά κατασκευασμένα στοιχεία της φυλής, της εθνικότητας, το φύλο, το φύλο, την ηλικία και τα κοινωνικά στρώματα, καθώς και τη συνειδητή ταύτιση με συγκεκριμένους πολιτισμούς ή στοιχεία του εαυτού. Δεύτερον, τα σημαντικά στοιχεία αναλύονται και τοποθετούνται σε κατηγορίες νοημάτων που καθορίζουν το άτομο, με την “υποκειμενικότητα” . Η σημασία και η υποκειμενικότητα συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια ενιαία οντότητα που υπάρχει και ερμηνεύεται μέσα στην κυρίαρχη κουλτούρα.

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του δέρματος και του εξωτερικού κόσμου είναι μια αμοιβαία σχέση . Το δέρμα είναι ο κοινόχρηστος χώρος μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού και οι δυνάμεις πίεσης που ασκούνται και από τις δύο απαιτούν διπλή αναγνώριση. Μέσα από το δέρμα ο ίδιος αλληλεπιδρά με τον εξωτερικό κόσμο. ο «τόπος συναντήσεως μεταξύ του εμψυχωμένου εαυτού και της κοινωνίας». Ο εαυτός είναι σε θέση να επιβάλει τις επιθυμίες του στην κοινωνία μεταβάλλοντας το φυσικό σώμα και η κοινωνία αλληλεπιδρά με τον εαυτό χρησιμοποιώντας αυτές τις αλλαγές για να καθορίσει το σώμα και τον εαυτό.

Τα εξωτερικά κοινωνικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούν τη φυσική εμφάνιση ως τα κύρια κριτήρια για την τοποθέτηση ατόμων σε κοινωνικές κατηγορίες. Η Jane Caplan δηλώνει: «Η εμφάνιση μεταφέρει μηνύματα σχετικά με την ατομική κατάσταση και την ομαδική ταυτότητα καθώς και με τα διακοσμητικά ή αισθητικά πρότυπα και μπορεί ταυτόχρονα να κωδικοποιεί τις αρχές της κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης και πίστης» . Αυτή η κατηγοριοποίηση προάγει την κοινωνική κατασκευή ενός σώματος, καθώς βοηθά στην πρόβλεψη και ερμηνεία συμπεριφορών και ιδανικών και βοηθά στην κοινωνική λήψη αποφάσεων τόσο από το άτομο όσο και από τα εξωτερικά κόμματα. Έτσι, η κατηγοριοποίηση γίνεται τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο ομάδας . Η προσωπική ταυτότητα αναλύεται τόσο από την ίδια την επιδερμίδα όσο και από την άποψη της ομαδικής συνεργασίας που μεταδίδεται μέσω του σώματος και των τροποποιήσεών της. Η κατηγοριοποίηση του σώματος μέσω της φυσικής του εμφάνισης είναι το πιο διαδεδομένο αποτέλεσμα του δέρματος ως μέσο κοινωνικής επικοινωνίας. Η αναπόφευκτη παρουσία του δέρματος στο κοινωνικό πλαίσιο αυξάνει τη σημασία του ως εργαλείου επικοινωνίας.

Όταν εγγράφεται ή μεταβάλλεται το δέρμα, η σημασία του μεταδιδόμενου μηνύματος αυξάνεται λόγω της συνειδητής επιλογής του ατόμου. Το τατουάζ γίνεται έπειτα η προσεκτική επικοινωνία ενός συγκεκριμένου στοιχείου του εαυτού. Η προαιρετική προσθήκη ενός τατουάζ συμβολίζει την εσωτερίκευση του πολιτισμού και την εξωτερικοποίηση του εαυτού “όπου ο εαυτός εισέρχεται στον κόσμο και ο κόσμος μπαίνει στον εαυτό του”. Λόγω της μόνιμης φύσης των τατουάζ, μεταδίδουν μόνιμο καθεστώς ή υπαγωγή σε μια ομάδα, διαχρονικές κοινωνικές συνδέσεις ή συνεπείς έννοιες αισθητικής ομορφιάς . Τα τατουάζ έχουν την ισχύ να υποδηλώνουν πολιτισμικά καθολικές έννοιες όπως το καθεστώς του κομιστή μέσα στην κοινωνική τους ομάδα, την προσωπική τους ταυτότητα, την ταυτότητά τους μέσα στην ομάδα ή άλλες πολιτισμικά συγκεκριμένες συνέπειες όπως η γενναιότητα ή η ολοκλήρωση μιας μετανάστευσης . Όποια και αν είναι η περίπτωση, ένα τατουάζ μεταφέρει ένα μήνυμα στην υποκειμενικότητα του σώματος. Το αν το μήνυμα είναι εντελώς σκόπιμο ή είναι άσχετο, καθώς και η επικοινωνία και η επακόλουθη κατηγοριοποίηση είναι αναπόφευκτη, ειδικά για το τατουάζ στο σώμα.

Το σώμα, ο εαυτός και η σπουδαιότητα των τατουάζ στη δημιουργία και των δύο ερμηνεύονται μέσα σε ένα σύνθετο ιστό της σύγχρονης θεωρίας, στο οποίο κάθε έννοια βασίζεται και πηγάζει από τις γύρω ιδέες. Η αυτο-δημιουργία και η ταυτότητα εξαρτώνται από το σώμα που έχει διαμορφωθεί ήδη από την κοινωνική δομή και αμφότερα επικοινωνούν αποτελεσματικά μέσω του δέρματος.

Το τατουάζ και άλλες τροποποιήσεις του σώματος γίνονται έπειτα επιπλέον επίπεδα μηνυμάτων προς ανάγνωση και ερμηνεία. Διατηρούν ένα αυξημένο επίπεδο σπουδαιότητας στον προσδιορισμό της προσωπικής ταυτότητας, καθώς αυτές οι αλλαγές είναι συνειδητές επιλογές και όχι προκαθορισμένα χαρακτηριστικά. Ως παράδειγμα της αλληλεξάρτησης των παραπάνω θεωριών, το ακόλουθο απόσπασμα τις συνδυάζει σε δύο συνοπτικές προτάσεις:

Η σημασία και η υποκειμενικότητα είναι φαινόμενα της σάρκας (αναπόσπαστα από την ψυχή μέσα σε αυτήν) αλλά επειδή υπάρχουν ως διεπαφή μεταξύ της εμπειρίας της σάρκας άλλου και του εαυτού στον κόσμο, είναι ταυτόχρονα γλωσσικά και σωματικά. Η σημασία και η υποκειμενικότητα δίνουν στο σώμα μια λειτουργία, σκοπό και νόημα στον κόσμο.

Αυτό το χωρίο συζητά την κατηγοριοποίηση του τατουάζ ως ένα «φαινόμενο της σάρκας» το οποίο συνδέεται με τη «ψυχή» ή τον εαυτό. Η σχέση μεταξύ του σώματος και της κοινωνίας δίδει και το νόημα και τη σημασία στον άλλο. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το τατουάζ, οι θεωρίες αυτές παραμένουν αλληλοεξαρτώμενες όπως και πριν. “Το τατουάζ στο δέρμα προσφέρεται ως στόμιο για είδη γλώσσας, με μια διπλή έννοια, ήταν ένα σύστημα επικοινωνίας και μια υπογραφή ατομικής κοινωνικής ταυτότητας ή ψυχολογικής κατάστασης “.

Τα τατουάζ έχουν χρησιμεύσει ως φυσική ένδειξη της κατάστασης και της ομαδικής σύνδεσης σε όλη την ιστορία. Είτε η σύνδεση είναι θετική, όπως το σύμβολο κατάστασης του Μαορί, είτε αρνητική, όπως οι εγκληματίες της Ρώμης και της Ιαπωνίας, εξακολουθεί να υπάρχει σχέση μεταξύ τατουάζ και ομαδικών ταυτοτήτων. Τα τατουάζ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να στείλουν ένα μήνυμα ομαδικής συνεργασίας, αλλά όπως δηλώνει η σύγχρονη θεωρία, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν και να διεκδικήσουν τον εαυτό τους σε ένα δημόσιο περιβάλλον. Το υπόλοιπο του παρόντος εγγράφου θα διερευνήσει τη χρήση των τατουάζ ως εργαλεία για τη δημιουργία ταυτότητας και για την προώθηση της συνοχής της ομάδας και του εαυτού μεταξύ των μελών του στρατού.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Follow US
ON

και κερδίστε 20% έκπτωση 

ισχυει για booking εωσ 30/10