Το σώμα ως κοινωνική δομή

Στη σύγχρονη ακαδημαϊκή κοινότητα, η ανάλυση των δερματοστιξιών και των τατουάζ αντλείται σε μεγάλο βαθμό από τις κοινωνικές θεωρίες του σώματος. Το ίδιο το φυσικό σώμα κατέχει ένα επιβλητικό βάρος στην κοινωνία ως δημιουργός, επικοινωνία και ταυτότητα του εαυτού. Οποιοσδήποτε τρόπος τροποποιήσει συνειδητά το σώμα τότε γίνεται μια σημαντική προσθήκη στην κατανόηση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων. Ως εκ τούτου, το τατουάζ είναι ένας ανεξίτηλος σύνδεσμος με τη θεωρία του σώματος, καθώς η μελάνη του ίδιου του τατουάζ συνδέεται με τη σάρκα.

Στα επόμενα τμήματα θα αναλυθούν οι θεωρίες του σώματος ως μια κοινωνικά κατασκευασμένη οντότητα, σαν παράγοντας στη δημιουργία του εαυτού, ως κλειδί για τη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας και ως μέσο κοινωνικής επικοινωνίας. Αυτές οι σύγχρονες θεωρίες επηρεάζουν την κατανόηση του τατουάζ στο σύγχρονο πλαίσιο καθώς τα τατουάζ συνδέονται εγγενώς με τη φυσική εμφάνιση του σώματος και τη συνειδητή επικοινωνία και διαμόρφωση της ταυτότητας ενός ατόμου.

Η κατανόηση των δερματοστιξιών σε ένα σύγχρονο πλαίσιο πρέπει να ξεκινά με την κατανόηση του σώματος ως κοινωνικής δομής. Το σώμα υπάρχει μέσα στη σφαίρα της σύγχρονης κουλτούρας και επομένως σμιλεύεται καθημερινά από δυνάμεις που επηρεάζουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που οι πράξεις διαμορφώνονται από άγραφους και συχνά μη προσδιορίσιμους κώδικες δεοντολογίας, τόσο οι εξωτερικές δυνάμεις δημιουργούν το σώμα. Με αυτό τον τρόπο το σώμα είναι προϊόν του άμεσου περιβάλλοντος του ατόμου από το οποίο απορροφά το νόημα .Οι εισαγόμενες πτυχές του πολιτισμικού νόμου απεικονίζονται έπειτα μέσω του σώματος για να καθορίσουν τον τόπο, το ρόλο και τις αλληλεπιδράσεις αυτού του σώματος με το λιγότερο άμεσο κοινωνικό περιβάλλον . Το σώμα δεν είναι μια παθητική οντότητα στο πολιτιστικό πλαίσιο, αλλά επηρεάζεται από μη βιώσιμους τρόπους που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την προσπάθεια κατανόησης ενός σώματος.

Τα τατουάζ είναι γραμμένα σε ένα σώμα από το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο του μέρος. Ακριβώς όπως ένα σώμα δεν μπορεί να διαχωριστεί από το πολιτισμικό του πλαίσιο, ούτε τα τατουάζ που έχουν γίνει μέρος αυτού του σώματος μπορούν να διαχωριστούν από το ίδιο αυτό πλαίσιο. Η έννοια ή η επίδραση των τατουάζ πάντα υπάρχει μέσα στο πολιτιστικό πλαίσιο από το οποίο δημιουργήθηκε το σώμα. Επιπλέον, το σώμα και τα τατουάζ πρέπει επίσης να ερμηνευθούν, λαμβάνοντας υπόψη το “τρόπο κατανόησης του κυρίαρχου συστήματος”, καθώς αυτός είναι ο φακός μέσω του οποίου τα τατουάζ συχνά εμφανίζονται και ερμηνεύονται. Οι παράγοντες που επηρεάζουν το σώμα και η ερμηνεία του είναι κάτι περισσότερο από το άμεσο και κυρίαρχο πολιτιστικό πλαίσιο, αλλά από την άποψη της κατανόησης τατουάζ, αυτά τα δύο χωριστά περιβάλλοντα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την προσπάθεια κατανόησης ή μελέτης ενός τατουάζ.

Ο Anthony Synnott κάλεσε το σώμα τόσο ως «πρωταρχικό προσδιορισμό» όσο και ως «πρωταρχικό σύμβολο του εαυτού» . Το σώμα καθορίζεται από την κοινωνική κατασκευή, αλλά ο Synnott προτείνει επίσης ότι μπορεί με τη σειρά του να καθορίσει τον εαυτό του. Λόγω, ή ίσως παρά, των επιπτώσεων της κοινωνικής κατασκευής, ο οργανισμός γίνεται μια φυσική αναπαράσταση του «εαυτού». Υπάρχει σε ένα πολιτισμικό πλαίσιο, το σώμα έρχεται να απεικονίσει εξωτερικούς παράγοντες που διαμορφώνουν την αυτο-δημιουργία και την κατανόηση. Αυτοί οι εξωτερικοί παράγοντες γίνονται εσωτερικοποιημένοι και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αυτο-δημιουργίας. Το φυσικό σώμα διαμορφώνεται μέσω κοινωνικής δομής, προκαλώντας την απόκτηση της εσωτερικής αντίληψης του εαυτού από τους ίδιους παράγοντες. Ο εαυτός συνδέεται με ένα σώμα που δημιουργείται από πολιτιστικούς παράγοντες σε μια διαδικασία που μπερδεύει την ταυτότητα, τον εαυτό και την κοινωνία σε έναν δεσμευτικό ιστό.

 

Close Menu